Posts

Showing posts from April, 2015

TANGGA

Image
Tangga | | | nak daki tangga
kena daki satu-satu kalau dapat daki dua, bonus namanya nak daki tangga kene bongkokkan badan kalau tak nanti jatuh tersembam ke belakang nak daki tangga jangan daki laju-laju tengok jugak  orang depan belakang nak daki tangga pandang tangga paling atas nak sampai atas, kene tetap mendaki kalau jatuh, bangun semula kalau tergelincir, bangun lagi | | | orang baru belajar meniarap, jangan disamakan dengan orang yang dah lama merangkak orang yang baru belajar merangkak, jangan disamakan dengan orang yang dah pandai berjalan orang yang baru belajar berjalan, jangan disamakan dengan orang yang dah pandai berlari alasan? bukan... setiap orang ada level sendiri... marah? bukan... malu. Dibandingkan dengan org dah pandai lari...  tak pelah. dengar je hadam je baca je REDHA je kalau ikhlas..alhamdulillah... kalau tak ikhlas....bersangka baik je lah beside, laut mana tak berombak?? bumi mana tak ditimpa hujan?? kan... *senyum*