Entry Akhir 2014

Assalamualaikum

Akhirnya...aku menaip jugak...walau pun meja penuh dengan buku..nota..pen..pensel..dan pelbagai lagi barang sewaktu dengannya...di saat2 genting final exam ni...ku gagahkan jua. eh? hehehe...
Tangan ni dah lama gatal nak menaip...mata dah lama terkedip-kedip bila hanya mampu tengok blogger lain dok menghantar new entry tiap hari...kali ini tidak... telah ku kuatkan hati..mantapkan jiwa..butakan rasa...aktifkan jari... nak jugak post entry....entry terakhir untuk tahun 2014 ni....

Aku perasan...banyak orang cakap 2014 is a year to be forgotten...eh? mcm salah je English aku ni...tak kisah la..cakap dalam BM pulak....2014 adalah tahun yang patut dilupakan... haa..... ye ke? Pada aku TIDAK SAMA SEKALI.

kenapa?

2014 tahun yang patut kita ingati...kita semai di memori...kita pasak dalam hati...Allah  banyak uji negara kita di tahun2014...kenapa? sebab Allah sayang....sebab Allah nak kita ingat Dia....kan?

MH370 yang sampai sekarang tak tahu khabar berita...entah hidup entahkan mati....
MH17 yang ditembak jatuh... Allah...sedih sangat....masa ni aku yang keras hati ni pun boleh menangis...tp at least jumpa mayat...MH307??
sekarang bah banjir yang melanda negara.....Kelantan, Pahang, Johor.... lagi22 Kelantan yg 90% lumpuh....sedih tengok keluarga yang hilang rumah....keluarga yang hilang tempat bergantung.... yang saksikan sendiri depan mata ahli keluarga yang lemas dek banjir.... macam tsunami bila tgok gambar...walaupun aku tak terlibat,aku tak mengalami...tak terbayang macam mana perasaan mereka...
lastly, another plane crash....Air Asia QZ8501...even bukan pesawat dari Malaysia...sedih tetap dirasa..kenapa? sebab negara kita alami perkara yang sama....Allah tu maha adil...Dia takkan bg ujian kalau hambanya tak mampu nak hadapi..Dia maha mengetahui...segala yang berlaku, mesti ada hikmah yang Dia nak bagi...

2014...biarkan ia jadi satu memori...memori yang perlu kita sama-sama hayati makna yang tersirat di sebalik tiap ujian yang Allah beri....

kita tak tahu apa yang akan jadi 2015 nanti...sama-sama kita berdoa...supaya Allah beri yang terbaik untuk kita semua...InsyaAllah....Amin...

Comments

  1. Salam ukhuwah. 2014 banyak kisah duka pada negara kita. Happy new year ayue, jemput singgah http://mummyfiras.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. happy new year.. follow sini.

    www.papaglamz.com

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Terima kasih atas teguran..tak perasan kesilapan di situ..telah dibetulkan...terima kasih sekali lagi...

      Delete
  4. Selamat tahun baru.. Papaglamz follow di sini..

    www.papaglamz.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

XPDCDaksies (PART 5)

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

Insidious 2 vs Sadako 2