ular??? Shiro!

Asslamualaikum...ha,jawab salam pada sape yg bace tu...ketok kang kalau tak jawab..

Hha...peztime updte gune tab mak haku...pinjm jp eh mak...
Malam ni nk cite pasal spe???
Okeh...cite psal ular sawa la...
Raya lepas p raya umah pakngah aku...jumpa lah dgn cazen aku si nuar...
Nak jadi cerita, nuar ni bela ular sawa...cute je ular sawa beliau tu...
Mula- mula p belkng rumah...pakcik aq ni ade bela monyet...aq kekonon nak p jenguk la...sekali, baru berapa tpk nk dekat monyet tu turun ...aku gelabah la...monyet pakcik aq ni die tmbat je...tak kurung dlm sangkar mcm org len...BESAR HOKEH MONYET TERSEBUT..
Aq ni dahla ade trauma kne kejar monyet kat kolej aq... maka aq pn lari lintang pukang masuk rumah.. pastu tercungap - cungap. Maka tertanya-tanya mk ayah aq dgn mkcik pkcik aq. Bile cerita, kene ktawa la aq.  Pahtu, nuar pun bawak kuar ular dye....memula aq cuak gak...tak pernah pegang...lelama okeh...pastu aku tgh leka dye letak kat leher aku...meraung mak noks!!!! Menanges tak belagu depan org ramai dlm umh... malu bak hang! Geli kot letak dekat leher...dekt tgn aku okeh lagi..berani la...tp leher???? GOSHHHH!!!!!!

Nak jadi cerita seterusnya...tak lama lepas tu p A-Mart kat jb... ade kdai haiwan.. dlm uh ade jual ular sawa...bby punye...harga pun mahu cpai sibu dua la...ayh aq la tunjuk.. aq tgok gak..pastu hati ni mcm masa aq nk beli kura2 dulu...tepikat...cantik weh...nk gak try bela ular lak kan... tuptup mak haku dtg..

"Hah! Tak payah nak ngada2 nak bela!"

I was like....alah....... sentp....adik aq yg laki pn ckp..toksa la yu..hesh...ayah aku?? Dye on je...dye pun beria masa tgok ular2 tu...tp mem besar kate SHIRO maka SHIRO la jawabnya..sedih..huwaaaa!!

Comments

  1. Dah besar ular tu nk bela cmna ayu...kalo kak ain pon..mmg x bg laa...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa singgah blog kak ain...
      www.ainkaswa.blogspot.com

      Delete
    2. haha....kite nak bela yg mcm cazen punye...jenis Ball Phyton...dye tak besar sagt...hehe...tp mak tak bg....huhuhu.... thanks kak sudi singgah sini... =D

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE