Kronologi Kehilangan Hp 9/10/13

Assalamualaikum wbt.

sob sob sob T__________T

hokeh..itu pendahuluan untuk entry tergempar aku hari ni......ayuh kita jejaki kronologi kehilangan Sony Experia Active milik haku...

10.00 am --> ke kelas holistik di Fakulti Komputeran Blok N-28A...henpon masih setia di tangan tanpa jemu dan ragu
11-00 am - 11.30am --> kelas STM (Sains Teknologi dan Manusia) yang sepatutnya berakhir pada 1 petang tamat awal...henpon masih setia di tangan tanpa jemu dan ragu
11.30am - 12.30am --> makan nasi lemak di CICT *sedap hokeh* then tunggu bas yang lambat sangat nak tibe di Fac Pendidikan.....henpon masih setia di tangan tanpa jemu dan ragu...*siap main pesbuk*
12.30am - 1.15pm --> tidor sekejap kat bilik...Fahmi call...angkat phone...then siap-siap nak p PC Fair...henpon masih setia di tangan tanpa jemu dan ragu..*kalau tak mcm mana Fahmi boleh call kan*
1.15pm - 2.30 pm --> teman Fahmi,Syifa and Kema makan tengahari....*ngecek bubur Syifa sebab nampak sedap*....then terus ke DSI untuk ke Pc Fair...henpon masih setia di tangan tanpa jemu dan ragu
2.30pm - 4.00pm --> bersuka suki di dlm DSI...beli wireless mouse...cuci-cuci mata...gurau-gurau senda...cuba try test cabel charger yg Fahmi baru beli dekat henpon...duduk kat kerusi...terlompat dari kerusi sebab kejar Fahmi and Syafiq....dah tak teringat henpon kat mana masa ni sebab ingatkan dalam beg....
4.30 pm --> balik bilik...kebiasaan keluarkan semua barang dalam beg letak atas meja...terasa kekurangan....eah!!! Mana henpon aku???!!!!!

Haaa...start dari situ aku dah cuak gila tahap 21675367146346734712478ratus ribu maksima.....pinjam enpon rumate call Fahmi..tanya ada dalam kereta tak...fahmi kata tak ada.....risau dah ni...air mata nk jatuh tapi sedaya upaya tahan....then aku trace balik perjalanan..tapi tak nampak hape22....sebab aku tak keluarkan phone masa dalam kereta masa on the way balik ke bilik.....call kema tanya sal henpon..pun tade....
last22 p balik DSI dalam pukul 6 lebih..trace kat tempat aku duduk dengan diorang...homaigod!! There's nothing there...dah mula la dada aku nak sebak22 segala.....call my dad using Fahmi's phone *sebb cume hafal no ayah je*....mengadu kat mak and ayah....kene bebel.....mengalir dah air mata ni....deras mengalir mengalahkan air sungai.....

pukul 8.00 mlm ade lab COA....pergi je la dengan hati tak tenang...jiwa tak lapang....suddently Kema panggil....oh,dia call hp aku...ade orang angkat...

"Siapa ni" <---org yg pegang hp aku
"Henpon ni sekarang kat mana??" <-- kema tanya
"Ha!! Awak lah ni yang tinggalkan henpon kat DSI" <--org yg pegang hp aku
"Eh,tak ni kawan dia" <-- Kema jawab
"Esok jumpa saya di DSI pukul satu..bawak kawan awak tu sekali...dah sampai kol no ni..nanti saya datang" <--orang yg pegang hp aku

*lompat22* Ya Allah...bersyukur sangat....tapi kenapa masa aku kol22 no aku tade orang angkat?? haaa...persoalan di situ...tapi tapelah...asalkan dapat balik....aku beli sendiri hokeh hp tu....tak mintak duet mak ayah pun..tu yg ralat kalau hilang....menas,kesalahan aku sendiri tak prasan yg hp tu tercicir kat DSI...
Thanks Kema sebab telepon no aku....thanks Aini,sebab bg gune kredit..thanks Fahmi sebb drive aku pergi DSI and lent me ur phone to call my parents...thank pade pakcik yg tolong jagakan hp aku....*susah nak carik org jujur sekarang ni*....yang paling penting TERIMA KASIH YA ALLAH sebab permudahkan urusan hambamu ini.....ternyata rezeki dan jodoh aku dengan Sony Active aku masih kuat dan teguh dengan keizinan-Nya.....

Wassalam...


Comments

  1. perghh. nasib baik ada org jujur , kalo tak kne bli baru pastu kumpul balik no kwn2 .

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

Insidious 2 vs Sadako 2

XPDCDaksies (PART 5)