Lepak22 with them

Assalamualaikum...

olalala...guess what?? haha... sekian lama tak jumpa.....at last kami berlepak-lepak jua bersama...
Ada gak perkara yang tak dapat dielakkan pagi22 tu.....
En Epey tak dapat drive tok kitorang sebab g umah mak cik dye...
Cik Ila pula ke Johor....waduhh....dimana mahu cari driver....
secara tiba22 pula Cik Koala bagitahu kereta kakak dia bawak pergi kulai...
aiseh...satu lagi hal muncul.......dengan aku dapat kol berturut-turut dari En Ryan,Cik Itik dan En Syafiee....tanya ke mana lokasi dan pukul berapa....tensenn sebentar aku pagi tu....

dengan tangan menggigil aku dail no tepon ayah aku......tut..tut...tut..bunyik .....
tetiba talian putus...mak aku cakap ayah aku tengah mesyuarat gak nya....okey fine....*lega,tarik nafas jap....
tak lama telefon rumah bedering.....
mak aku jerit....'Yu, ayah tu.."
tarik nafas dalam22 baru angkat tepon....
"Hello"
"Hello..hah,tadi sape telepon?? abang ea??"
"Tak..dayu yang call tadi...."
"Nak ape??"
"Ayah.....errr...nak pinjam keta boleh??"
"Nak g mana??"
"Nak g pantai...."
"Dengan sapa??"
"Dengan bebudak ni la..diana...ila...ayin...." *masa ni tak tahu lagi ila tokleh pegi
"Sape yang bawak??"
"Ila kot....boleh tal??" penuh mengharap ni...
"Ha..boleh....hati22 bawak tu"
"okey..terima kasih ayah...."
letak tepon...tarik nafas lagi.....hahaha....sengih sampai ke telinga....hahaha...aku rasa mood ayah aku tengah baik kot....hahaha

then bila dah dapat tahu Ila tok leh join, decide soh Ikie yang bwak keta dengan syarat Pi'e gak kena ada dlm keta tu sebagai langkah berjaga-jaga....lega...satu masalah dah settle....haha...then,dengan konon-konon tegas aku decide soh sume org kompol kat umah Itek pukul 10.30 pagi.....Ikie ngan Panok datang umah aku about 10.25 utk amik keta n of coz angkut aku sekali la....then amik si Koala n terus gerak p umah itek...ingatkan dorang dah sampai rupanya belom......dorang kat umah Ruz...sebab Ruz bangun lambat....cissssssssss.........bila suma dah sampai..tetiba teringat pula pada si Malan.....haha.....patah balik dari Bt ke Pinang Merah...p jemput putera raja tu kat umah dia......sampai dua keta p jemput dia..semata-mata.....huh......decision kitorang nak p Tanjung Balau.....bt at first of course la makan dulu...dah tengahari kot.....

yang kelakar enpon aku leh hilang lak lepas kami p semayang kat surau.....gelabah gila aku.....kami beramai-ramai syak Ruz yang nyorokkan coz dia buat muka obvious gila....lagipun dye memang terkenal dengan kaki nyakat orang......haha..rupanya tak pon..dye tak salah..aku yang cuai..nasi baik yang jumpa enpon aku kat surau tu kakitangan resort kat situ..kira orang baik la....tepon punya tepon nombor aku....orang tu angkat and bgtahu lokasi....siap promote resort dya lagi....hahaha......aku lak dah malu sekejap dengan ruz..ahaha

Sebab kan balau tak bape nak best hari tu....kitorang p batu layar......seronok la.....dengan Aqem bina istana pasir yang banyak terowong...*istana ke??...tapi dye kata legoland.....haha...Panok cuba membina haiwan berdekatan istana pasir tapi binaan dye tak diterima dek kami semua...hahaha.....kesian.....dah la asek kena kutuk tade idea....si Ikie,Ruz dengan Pie dah dok dalam air dah.....Itek lak men22 pasir dekat dengan air...dye bina lepastu air datang hilang la binaan dye....hahaha.....mandi22 tu mestilah tak dapat dielakkan kalau dah sampai pantai kan.....cop..b4 that, kat balau aku sempat beli layang22 and kitorang men layang22 kat situ sekejap.....hahaha....Koala dengan Malan tak madi...dyeorang cuma duduk perhatikan kami.....but guess what...kami tak kena sunburn...yang kena sunburn si Koala je...haha.....berbelang muka......kikikiki.....hamekkk kau

balik kitorang lalu highway desaru-johor.....kali ni bukan Ikie drive.....but Pi'e yang drive....n Ruz di tempat penumpang sebelah....haha...masuk je highway......amekkan roadblock!!! terkial-kial Pi'e dengan Ruz pakai seatbelt....*sebab dorang tak pasang seatbelt.....kitorang tengok depan..keta Aqem....polis tu minta tengok lesen aqem...haha...then dorang cite polis tu marah sebab aqem tak tukar IC lagi......kikiki.....tapi bila time kitorang, polis tu tengok lepastu tak mintak pape and lepaskan kitorang jalan......hahaha.......agaknya sebab ada pempuan kot dalam keta kitorang....kah333xx......kalau lalu highway Desaru-Johor tu, mesti lalu jambatan.....masa lalu jambatan tu haha...rasa macam hantar Ruz balik Pulau Pinang......kikiki....

benti jap kat R&R untuk solat asar...then teruskan perjalan untuk balik la...singgah KFC kota tok makan.....and then hantar Diana balik umah dia dulu.......kumpul balik kat rumah Itik tok tukar pemandu...as ikie punya motor kat umah aku.......gaduh kejap dengan Ruz yg maen baling22 ceri....tunggu Ikie betul22 sedar dari tidur.....pastu baru balik umah aku.....

so far everything goes well....thanks to all of them...Diana a.k.a Koala, Ayien a.k.a Itek, Ryan a.k.a Ikie, Firdaus a.k.a Panok, Syafiq a.k.a Malan, Nash Aqem a.k.a Aqem, Ruzaini a.k.a Ruz and Syafiee a.k.a Pi'e.....



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2