Hujan

Assalamualaikum....

Hujan......
Hujan......
dan hujan lagi.......
Alhamdulillah..........Allah turunkan hujan hampir setiap hari di penghujung tahun ni.............hampir setiap hari aku dapat hirup aroma selepas hujan........korang perasan tak lepas hujan mesti ada bau kan??? terutama bau rumput........ aku suka sangat..........

Aku tak tahu nak cakap apa.......makin hari fikiran aku melayang........aku tak tahu nak buat apa........semalam......saharian aku habiskan masa tidur.......hari ni lak even aku bangun awal pagi.......aku bukak buku sekejap je........lepastu aku habeskan masa tengok anime.........hati ni meronta nak baca buku...siapkan kerja....tapi kenapa mesti benda lain yang aku buat??? Soalan tu ada jawapan.......jawapannya dalam diri aku sendiri.......aku yang masih tak dapat control kehendak dan keperluan........keinginan dan kemahuan............masalah datang dari diri aku sendiri.........dari dalam diri aku sendiri....... jauh di sudut hati aku kagum dengan mereka.......mereka yang mampu menahan diri mereka dari memikirkan kehendak mereka...........aku kagum dengan cara pemikiran mereka.......kagum dengan ilmu mereka.........kagum dengan segala tentang mereka..........walaupun baru mengenali mereka selama beberapa bulan........tapi semua tengtang mereka membuatkan aku rasa malu pada diri sendiri sebenarnya........cuma aku yang tak mahu mengakui bahawa aku malu.........aku malu pada diri aku...aku malu pada mereka....dan aku malu pada Yang Esa....... ..jauh beza aku dengan mereka.......

Aku tahu......jawapan pada persoalan yang bermain dalam otak aku ni ada pada diri aku sendiri....cuma aku perlu untuk berfikir lebih jauh........mungkin perubahan adalah sesuatu yang aku perlukan......tapi..........aku tak mahu menjadi orang lain hanya kerana aku kagum dengan mereka.......aku masih berpegang teguh kepada prinsip aku.........aku tak mahu menjadi orang lain..........mungkin jika benar perubahan yang perlu aku lakukan........perubahan itu tidaklah secara drastik dan mengejut...........kerana aku tahu diri aku........aku tidak akan dapat kekal dengan perubahan drastik.........hipokrit kah aku???? mungkin.......hipokrit pada diri sendiri......aku tak sebaik yang disangka........aku tak seelok yang dikata.......dalaman dan luaran tidak dapat dijangka..........mungkin luaran itu hanya dusta belaka yang menyembunyikan sikap sebenar...........hati ni sentiasa dipenuhi hasad dengki.......hati ni penuh dengan kekotoran.............aku perlu kekuatan......namun..........................

salam....

Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2