Meon hai Meon

"Huarghh!!!......selamat pagi Cek Meon..." kata Camol.
"pagi Camol" balas Cek Meon sambil menggeliat ke kiri dan ke kanan. Kemudian dia melompat dan menari ala-ala gangnam korea. Exercise katanya. saje die nak mengecilkan badannya yang sudah mula membesar itu. Sebelum ni dia berbadan sasa sesasa Joong Kook..tapi atas alasan sentiasa kelaparan dan kebetulan terlalu banyak pula makanan di kawasannya...dia begitu aktif makan bersama rakan seperjuangannya Chopper hinggakan dia terlupa akan kondisi badan sasanya yang berubah kepada perut sasa......

"Camol oii.....aku dah nak keluar ni...nak pergi joging....kau jage rumah elok22...aku tahu nanti aku balik ada makanan" pesan Cek Meon. Camol hanya angguk22 geleng22 sambil mendengar lagu waka-waka ea ea. tak sangka camol layan syakira. Cek Meon tanpa memandang kebelakang meneruskan per'joging'ngannya dengan suka cita rasa bahagianya. Begitu aktif Cek Meon berjogging sehingga dia tidak sedar ke mana hala tujunya. "ah,lantak lah..bukannya aku tak boleh nek bas balik umah....Utm ni penuh dengan bas...tiap22 setengah jam ada" Cek Meon begitu yakin yang dia pasti akan balik ke rumah syurganya dengan selamat dan sejahtera.

Tiba-tiba Cek Meon merasakan dia semakin keletihan..''la,naik bukit rupanya.....tinggi betul bukit ni....tapi kenapa aku rasa macam junam sangat?? macam wall climbing tu?'' Cek Meon menggunakan kuasa sakti kakinya yang boleh mencengkan kuat ke jalan. wah..hebat..Cek Meon dapat bertahan mendaki.. tepukan gemuruh jiwa untuk Cek Meon...tepuk33....

"errkk!!!" sambil genngam baju di bahu

"kau dah kenapa??"

"aku rasa ada benda masuk dalam baju aku" .

zzzzaaaaasssssss!!!!!!!!!!! berlari ke tandas dengan kelajuan maksima. wah,kalau masok running man boleh menang ni.....cop satu kumpulan dengan Joong Kook sparta....daebak!!!

"hua..hua...eee..eee..."

"apesal?? ape??"

"aku benci...aku benci....aku benci benda tu........"

?????????

"ape???"

"Lipas masuk dalam baju aku....aku benci.."

wah..daebak...BESAR punye.....nasib ko lah lipas...bersemadi lah kau dalam tandas....

maka,Cek Meon tak dapat pulang ke rumahnya sebab bas tak lalu pun tandas tempat dia ditinggalkan tu....wahaha

*okeh,cite ni mengarut!!*
*da tade bakat mengarang cerita*

Comments

Popular posts from this blog

XPDCDaksies (PART 5)

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

Insidious 2 vs Sadako 2