Followers

Proud To be One

Proud To be One

Saturday, October 20, 2012

bangun pagi!!

Assalamualaikum w.b.t

salam pagi salam ceria salam sejuk dari aku untuk pagi sabtu yang bertuah ni....*serius sejuk*.....sejak kebelakangan ni asyik hujan je kan.....tu yang sejuk tu.....aku memang suka sejuk-sejuk ni sebab bila tidur comfirm lena sangat-sangat.....heaven plus daebak kot...kikiki......nampaknya seorang Nur Hidayu dah boleh bangun pagi dengan mudahnya...... kalau tak...tak jejak sembilan,sepuluh mesri aku melingkar lagi dalam selimut...*perangai kat umah...anak dara pemalas......ngee~~~



cakap pasal bangun pagi nih......meh la aku kongsi22 sikit kebaikan bangun pagi dalam konteks otak aku.......

1. Dapat solat subuh.

2. Murah rezeki.

3. Segar dan bertenaga

4. Boleh online dengan laju *ni in case korang duduk satu kolej dengan aku....hahaha.....

5. Dapat study dengan girang sebab otak korang tengah segar bugar.

6. Dapat hidup udara pagi yang sangat daebak unless kalau korang duduk dekat dengan tong sampah or    tandas yang tak bersih mahupun longkang yang tersumbat..... kuang33x.....

7. Dapat menyelesaikan sesuatu dalam kadar yang cepat....maksudnya time management korang la....kalau  bangun lambat,of course la kerja korang akan di lambatkan sekali..... contoh kalau korang bangun pagi,korang leh settlekan kerja korang dari 7.00 pagi sampai 10.00.....tapi kalau korang bangun pukul 10.00...korang start buat kerja pukul 11.00 contohnya..mesti habis lambat......yelah,korang nak makan la..ini la...itu la....tup22 sampai petang tak settle lagi....kan????....*ye ke?? depends pada konsntrasi korang gak terhadap kerja tu sebenarnya.....hahaha...

8. Dapat berfikir dengan tenang.....sebab pagi22 otak korang masih belum sarat lagi.....

korang fikirlah sendiri....banyak kot kelebihannya.....so..selalu-selalu lah bangun pagi.....muahahahahaha.....


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

Hye there... Thanks a lot sudi singgah sini... rerajinkan lah diri tinggalkan jejak... InsyaAllah, pergi melawat nanti...
"Ni personal blog aq. Aq tak bertanggungjawab atas segala komen yang diberikan. Segala entry aku adalah tujuan perkongsian semata. "