Followers

biarkan berlalu

Assalamualaikum..

entry ketiga aku untuk hari ni....... malam ni sepatutnya ada audition tarian dekat DSI.... but....hati aku separuh nak pergi separuh lagi tak nak......  bukan mudah untuk aku biarkan semua ni.... walaupun aku hanya berkecimpung dalam tarian di zaman sekolah.. tapi tarian dah sebati dengan jiwa aku.....  aq enjoy.... tapi entah kenapa..... aku rasa aku patut biarkan semua ni berlalu.....  aku mula berfikir baik buruk aku masuk tarian..... aku mula teragak-agak...sama ada mahu meneruskan minat aku.... atau mahu mengurangkan dosa yang bakal ditanggung oleh ayah aku bila aku menari.....  Aku tak tahu....  hati aku berat..... tapi aku rasa.... aku patut lepaskan tarian dari hati aku agar aku dapat membantu ayah aku di akhirat kelak...insya Allah.....

mungkin waktu aku berkecimpung dalam bidang ni dah berlalu..... ye..memang seronok..seronok berada di atas pentas...seronok menari..... hilang stresss..... jujur aku cakap aku cemburu bila melihat orang lain menari di atas pentas yang gilang gemilang....aku akan terfikir..... dulu aku lah yang akan berada di pentas... tapi kini aku hanya penonton..... Ya Allah... Kau tabahkan lah hatiku ini......

Minat atau tanggungjawab sebagai anak??? Lebih baik aku dulukan tanggungjawab aku.... ayah dah banyak berkorban untuk aku.... ya,ayah tak pernah menghalang minat aku..... tapi dah tiba masanya untuk aku berfikir cara nak membantu dirinya..... sudah banyak dosa aku yang ayah tanggung..... beban seorang ayah sangat berat...dia bukan sahaja menanggung dosanya sendiri......tetapi dia turut menanggung dosa anak2x gadisnya..... Aq kena relakan minat aku ni pergi.... paling tidak pun aku menari jelah sorang2x dalam bilik....aku kan tade rumate,,,hahahahahahaha.... *credit tok dyana yg bg cadangan masa aku kol dia...

aq masih lagi ada minat lain...blogging,facebooking,nyanyi..... aku masih ada semua tu..... =D keep smiling Hidayu.... be strong!!! Kau kena tolong ayah kau!! kurangkan dosa yang dia tanggung n dosa kau sendiri.... Subhanallah.....

*cuba berubah untuk kebaikan...
tak salah kan kalau aku nak berubah.....walau aku tak sebaik mana.... sedikit demi sedikit perubahan yang aku lakukan mungkin akan dapat membantu diri aku sendiri and orang lain..... InsyaAllah..... Aq cuba.... aku cuba untuk menjadi yang terbaik.... cuba untuk memilih yang terbaik.....

Comments

Popular Posts