....aku bakal fotographer??... haha


Assalamualaikum...

Salam malam dari aku di sini.... haaaa.... pagi tadi aku dok komplen aku tak dapat mcj dari kelab fotokreatif kan?????? tup3x..setelah patratustigapuluhribu saat selepas aku post entry tu... aku dapat mcj dari kelab tu yang aku diminta hadir ke kelas bimbingan.... waaaa!!! EXCITED kembali.... *padahal sebelum aq dapat mcj,Teha dah dapat dulu..siap aku baling selipar kat die sebab tak puas hati aku ta dapat...kikiki.... 
so....melompat-lompat lah aku kegirangan di depan bilik bersama teha... hahaha.... suka gila...

Dah dapat mesej...of coz la siap2x kan.... dengan menyarung baju KTR yang hampir sama mcm baju KMJ tu.... aku pergi la dengan konco22 budak bioinformatik yang dok sama dapat mesej...*sume bende muka kitorang je.....kelas tu buat kat Dewan Meranti Kolej Rahman Putra.... perrghh..jeles... dorang punye dewan ade sampai dua tiga.... KTR satu je...ciput je.... tapi bersyukur lah...at least ada gak dewan kan.... *asek komplen je keje aku....pagi22 yang selalunya aku masih berada di katil berselimut tebal menutup muka bila kat rumah kini diisi dengan bebelan2x ilmu.... maka nak dijadikan cerita.... belajar lah kitorang sal basic fotokreatif... aperture,shutter speed,focus...iso.... bebenda tu semua lah.... pastu composition.... elements of arts.....cara pasang filem...cara nak bersihkan kamera...cara pegang yang betul...senang kate sume yang basic22 penting yang patut diketahui dan dihafal serta dicintai oleh fotographer..... sampai aku rasa mengantuk sangat2x...plus lapar.....tapi yang penting tengahari dapat MAKAN FREE.... tu yang best.... tak cukup dengan tu, kitorang balik KTR sekejap...dorang nak p tanya sal kad aktiviti... aku ikut je dengan harapan dapat MAKAN FREE LAGI sebab mmg ada makan2x dengan adik2x angkat yang hidup menumpang 3 hari kat bilik kitorang....*psst,hidup kat U kene pandai cari makan free tapi ni cume pendapat aku la... lain orang lain pemikiran kan....

petang aktiviti bersambung di sekitar kawasan UTM... means that macam ada explorace yang bukan explorace la.... just to apply teori yang kitorang belajar....kitorang guna kamera yang aku lupa apa namanya..yg aku tahu kamera tu manual dan antique.... dan sangat best... oh!! ku lupa...ku kumpulan 9... sume beza2x kolej... tapi takyah la sebot kolej..aku serruu nama je kat sini even dorang tak tahu pon kewujudan blog ni.... haha... faci kumpulan aku ZAIM dan ZAROL...ahli lak aku, CAAH, ACAI, FIZU dan MUAZ.... nama pelik2x sikit bebudak ni.... haha... so,amik lah gambar mengikut assigment yg diberikan di setiap check point... and amik gambar mengikut apa yang telah dipelajari... camne aku punye gambar??? haha..tak yah tanya lah... terkial-kial aku.... *aku tak pandai amek gambar..aku pandai jadi model gambar je...hahaha...

Gile lama... dari pukul 8.00 pagi pai 6 lebih la... n aku sangat penat dan stress dan of coz Lapar lagi... tapi tak larat nak singgah meranti atau cengal akibat mata dah kuyu, dengan melekit badan.... *tadi aku baru baham mee sedap goreng...so..aku dah kenyang n boleh sengih2x lagi tanpa moody... hahaha....


nota kaki
*buat je bende yang korang suke buat
*penat2x tu lumrah yg penting puas
*teringin nak ade kamera DSLR tu... =.=" 





Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2