Followers

Proud To be One

Proud To be One

Thursday, August 2, 2012

Seminggu..Dua minggu...Tiga minggu...

Assalamualaikum...

kelip2x mata sekejap sahaje kita dah sampai ke pertengahan Ramadhan... kalau mengikut perkiraan matematik di kalendar yang ditanda dengan pena merah....19 Ogos umat Islam di Malaysia akan menyambut Aidilfitri...dalam kesukaan kita berbelanja untuk menyambut raya jangan dilupa pada saudara-saudara seislam kita yang susah di luar sana......Semoga Allah sentiasa memberkati dan melindungi mereka semua....

Bercakap tentang hari raya......pastilah tidak akan ketinggalan saat-saat untuk membeli baju raya..... sebelum puasa lagi dah berbincang nak pakai baju raya warna apa tahun ni.... tu la yang berlaku dalam family aku.... pening2x... banyak sangat warna... yang nak merah la..yang nak hitam lah... biru lah.... last2x..kata sepakat dicapai... KELABU menjadi tema raya family aku untuk tahun ni.... nak mencari pun satu hal.... maklumlah.... Bulan Ramdhan ni banyak offer.... baju2x melambai-lambai kat dalam kedai.... tak kurang juga tudung2x dan selendang2x.... berkaler-kaler.... nak warna apa.... semua ada.... *kelabu utk perempuan susah sikit nak cari.... pening aku....  mata aku pulak dah nampak baju kaler lain.... mintak kaler kuning.... kene marah dengan mak.... huhuhu... cantek hape baju kurung kaler kuning.... aku tade simpanan kaler kuning lagi tau.... sedih aku....

hahaha..... dah beli dah baju kelabu tu... tapi tamo tunjuk... t raya baru aku upload... ahahaha.... excited... tapi..dalam sakan berbelanje tu jangan boros..... yang penting jaga wallet anda baik2x!! apelagi kalau jalan di bazar2x...atau tempat2x yang orang ramai bersesak.... pencopet ada di mana-mana..... dlam kes yg terjadi pada family aku... wallet ayah aku tiba-tiba hilang tanpa diketahui keberadaanya... puas di miskol...namun tidak dapat dihubungi... huhuhu... RM500 lebih melayang begitu sahaja.... kejadian berlaku di Uptown Pandan, Johor...... huhuhu..... kesian ayah aku.... nasib baik wallet tu dye tak letak ic n atm card coz ayah aku asingkan wallet duet dgn wallet segala card die....  tapi ayah aku dah halalkan dah... nak buat macam mane... tade rezeki dengan duet tu....

so..beringatlah sebelum kena..... =)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

Hye there... Thanks a lot sudi singgah sini... rerajinkan lah diri tinggalkan jejak... InsyaAllah, pergi melawat nanti...
"Ni personal blog aq. Aq tak bertanggungjawab atas segala komen yang diberikan. Segala entry aku adalah tujuan perkongsian semata. "