Followers

Raya Terakhir bersamanya...


Assalamualaikum...

Rasanya belum terlambat untuk aku mengucapkan salam hari raya untuk semua....maaf zahir daqn batin.... semoga raya korang disinari dengan rahmat dari-Nya yang Esa....

Raya tahun ni bagi keluarga aku tak meriah dan tak terasa lansung kemeriahannya.... kuih di rumah masih elok tak berusik dek tangan orang2x lain kecuali tuan rumah....aku je yang pakat habiskan satu balang kuih.... huhu....




Gambar atas menunjukkan gambar kami sekeluarga pada hari raya pertama tahun ni......alhamdulillah kami sempat meraikan hari raya pertama dengan almarhum nenek ku yang ku panggil atok mak.....atok mak meninggalkan kami sekeluarga pada hari raya ke-4......satu pemergian yang amat memeranjatkan kami...... petang tu aku dan mak serta ayah aku pulang ke air tawar lima..... sempat lagi aku berbual dan ketawa bersama arwah bersama adik2x sepupuku...... tapi aku dan keluarga kena balik rumah di penggeli timur kerana ada saudara yang mahu bertandang ke rumah..... namun, siapa sangka pada malam itu kami mendapat panggilan dari mak cik ku mengatakan bahawa atok mak telah tiada lagi..... terkejut tidak terkata...... namun kami sekeluarga tak rasa ralat...sebab petang tu kami sempat jumpa dengan atok.....

tangisan di kampung sudah tak terkata..... melihat tangisan makcik ku.....tangisan sepupu sepapat aku.... turut membuatkan aku kembali mengalirkan air mata..... melihat wajah atok abah ku yang tenang menyentap perasaan aku.... aku terfikir bagaimana nanti kalau mak dan ayah aku pergi juga??? bagaimana akan aku tempuh perasaan tu??? kuatkah aku???

menunggu jenazah tiba dari hospital selama dua jam di rumah...... setibanya jenazah...sekali lagi air mata kami tumpah..... menatap wajah kaku atok mak.... memegang tangan sejuk atok mak...... masih terasa lagi kehangatan tangan itu yang aku salam dan cium pada petang terakhir aku bersamanya...... terdengar lagi tawanya..... Atok...semoga atok tenang di sisi-Nya......

Al-Fatihah......







Comments

Popular Posts