...Talking About Feeling....

Assalamualaikum..


Hati dan pasaan ni memang tak boleh dipaksa kan...perasaan suka..duka..sedih..gembira...
Semua tu memang semula jadi ada dalam diri setiap insan sejak azali lagi..tak boleh nak dielak..aku pon macam tu jugak..perasaan suka...perasaan marah,,,perasaan sedih...cuma susah untukaku kongsikan dengan orang lain...


It's always depends on how you control your feeling...kawal pasaan..tu satu cara juga untuk tunjukkan yang kita tak lemah...even kalau mmg lemah sekalipun..cuba tunjukkan diri tu kuat..kawal perasaan marah..kawal perasaan sedih...nak happy sangat pon tak boleh..sebab mak aku kata kalau suka2x sangat nanti menangis...jenis aku pulak..kalau dah suka..memang suka sangat2x..kalau dah menangis susah nak berhenti..gembeng dan kememeh la katakan...and kalau dah marah...say good bye la to miss nice girl...ahaha...


Yes..Alhamdulillah..aku still dapat control marah aku...ooh ye..aku nak tanye...bila dada kita panas..itu tanda kita akan marah ke?? sebab aku selalu mcm tu..bila dada aku panas...bahang..aku rasa nak marah orang...nak meletup..and bila ada je yang salah timing dengan aku..'begurau' bila ak tgh mcm tu..mmg kena la dgn aku...bile aku sedih lak..aku susah nak control..i just can't stop crying if i started to cry...aq senang je nak nangis sebenarnya...hahaha...sebab tu aku suka ketawa..n aku paling tak suke bila aku marah...sebab mcm2x keluar dari mulut ni..kan Syaitan tu suka bila melihat anak2x adam marah...bila kita marah..dihasutnya kita keluarkan ayat2x yg tak sepatutnya...


Talking about liking person personally...it's also depends on how you control it...terlebih suka atau obses hanya datangkan mudarat...kalau terdesak pulak...lagi la...zaman sekarang ni...hubungan kadang2x tak berlandaskan pasaan suka dan sayang...ada yg berfikiran "aku nak couple sbb kawan2x aku semua ade couple and ade couple cool"...ape lagi sekarang susah nak cari yang betul2x serius...as for me..cukuplah yang setia dan ikhlas..n of coz la kuat iman n sopan pada mak ayah aku...hormati aku sebagai perempuan...n sedap mata memandang...kalau ensem lagi bagus..hahahaha...tetiba rase nak kawen awal juga mcm si Diana..sowe beb...pinjam pasaan nak kawen tu kejap ea...hahaha...


Tetiba rase kalau lah dapat partner macam kat cerita drama korea tu..mesti heaven gila..even aq tahu sume tu khayalan dan rekayasa manusia..but still it's still worth it just to dream about it..tak salahkan?? drama korea yg sweet macam gula2x tu...huhu...sonoknya...cam full house ke...hahahah...lep lep lep..


Dah le..panjang dah aku merepek ni..hahaha...





*acane pun aku maseh merindui dye...hurmm...maseh berharap yang dia untuk aku....




Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2