Followers

Proud To be One

Proud To be One

Saturday, July 21, 2012

-----> Sahur pertama Ramadhan 2012 <--------

Assalamualaikum...


kenyang sudah bersahur bersama family tadi...sahur kami simple je..just Nasi Goreng yang mak buat...haha..nasi goreng pun jadilah..asalkan sahur...coz my family is a simple and just nice family..ahakss...ye ke?? ahaha...lagipun dari dulu mase zaman kecik2x..zaman jalan pon tak betol lagi..zaman puasa setengah hari dulu-dulu...memana family aku bukan jenis bersahur macam makan tengahari tu...cukuplah sekadar kurma,nasi dan satu jenis lauk..tak kisah lah lauk ape..tapi mostly sepanjang Ramadhan aku cume suka makan lauk telur goreng atau sayur kacang bonces campur telur je untuk sahur...sebab aku tak lea makan banyak sangat..t perut aku meragam..ahaha...air?? of course la nescafe..aha..feberet drink tu tau..n bilas dgn air masak la macam biasa..

awal betul mak aku kejut..awal la sangat kan...haha..aku dah besar..so senang sikit mak aku kejut..sekali panggil dah bangun..tapi adik2x aku je la...yang lelaki tu..dah besar panjang pun susah nak bersahur..yang kecik tingkatan dua tu pon sama..mak ayah aku kena bergilir-gilir kejut...so..pagi2x dah dengar la jeritan kejut suruh bangun sahur..nasib baik jiran sebelah balik kampung...ahaha...so sementara tunggu Subuh lepas sahur tu yang aku jalan2x kat koridor blog...ahaha...

okeh la..ngantuk pula...mahu sambung lelap...kang nanti kena bangun awal...kemas rumah and siap-siap nak balik kampung pergi jumpa ibu and bapa saudara sebab nak uruskan penjamin untuk aku masuk U...

*Ya Allah..terima kasih kerana Kau masih memberi ku kesempatan berpuasa lagi bersama keluarga...
*Permudahkan segala urusanku Ya Allah..
*Selamat menyambut Ramadahan awak...setiap racun ada penawar...mungkin bagi awak saya adalah racun..saya doakan awak jumpa gadis yang diciptakan sebagai penawar untuk awak...


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

Hye there... Thanks a lot sudi singgah sini... rerajinkan lah diri tinggalkan jejak... InsyaAllah, pergi melawat nanti...
"Ni personal blog aq. Aq tak bertanggungjawab atas segala komen yang diberikan. Segala entry aku adalah tujuan perkongsian semata. "