Ohh Bahasa Melayuku...

Assalamualaikum...

test....test...*sambil tekan2x keyboard...

berejam juga mencari gali idea untuk menulis...dari petang hinggakan ke malam...dari malam hinggakan ke pagi...dari pagi hinggakan ke petang kembali...pakcik Masa laju berjalan-jalan menaiki motor kawasaki tanpa mempedulikan semua semua makcik2x dan pakcik2x..serta adek2x..abang2x dan kakak2x....tak lupe juge segala haiwan2x dan tumbuhan2x yang ada di dunia ini....waaahh...pakcik masa!! Tunggu saya sekejap boleh tak?? saya nak tumpang ikot g bazar...Cantik Motor Kawasaki...*pinjam ayat Johan sat...ahaha...

fikiran ligat memikirkan barisan-barisan ayat canggih-canggih..bombastik..hiperbola..apelagi eak...untuk dimuntahkan dalam post...tapi...nampaknya tak berjaya...sebab?? tu bukan style aku....dulu kala mungkin ku bisa begitu...ketika saat2x kegemilangan sebagai pelajar sekolah yang belajar penulisan bahasa melayu...tatkala aku aktif menulis novel-novel pendek...tatkala aku sibuk nak skor A untuk B.melayu... ehem....ehem...masatu boleh dikira hebat lah...menulis text pidato dan bahas.... sehingga berjaya mendapat naib johan pidato masa sekulah dulu-dulu kala....begitu jua Bahas ala Parlimen...fuuhh...terasa begitu kuat pegangan terhadap gaya penulisan dan bahasa-bahasa puitis yang digunakan saat itu.....

wah.....uhuk..uhukk...terbatuk pula....huhu..terasa diri ini cepat benar melupakan segala pembelajaran dulu kala...kasihan terhadap guru-guru BM yang bertungkus lumus mengajar diri ini...mohon..mohon maaf cikgu....maaf banyak2x saya pohonkan....plus dah nak raya ni kan...hulur2x wet raya kat saye yerrr....seribu ratus juta maaf cikgu....

orang dok sibuk cakap Ohh My Englishh....tapi tak pulak diorang cakap Oh Bahasa Melayuku...rasanya sekarang ni susah nak nampak gaya penulisan bahasa melayu yang solid..aku pun tak solid.....kecuali kalau kat urusan2x rasmi...tu pon kadang nak tulis karangan surat rasmi pon aku dah gagap..lupa format lak tuh...nampak tak?? nampak tak permainannye kat situ?? betapa teruknya aku sekarang...kena beli buku penulisan or karangan balik semula ni...=.="

*sangat annoyed bila tengok sms atau post yang cara penulisan bahasa melayu nya sgt teruk...for example..ittew..awx..cukeww...errgghhh....double triple tak suka...



Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2