Followers

Proud To be One

Proud To be One

Monday, July 30, 2012

Ntah pape Je la

Assalamalaikum...

"Jenab...Ohh Jenab.."
Jenab menonjolkan kepala..melihat-lihat siapakah gerangan yang memanggilnya.Oh, Si Melah rupanya.Wah..bergaya sakan nampaknya si Melah.
" Ha..ada apa Melah?? " Tanya Jenab. Melah lantas berlenggang ke arah Jenab.
"Jom la kita ke bazar. Banyak betul makanan aku tengok tadi dengan anak aku.Ni aku datang nak ajak kau lah ni.."ajak si Melah.Beria betul mukanya sampai bersinar-sinar mata Melah..kalah mata orang pakai kontek lens tu.
"Bazar?? Bila?? Sekarang?? Baru pukul berapa ni.."
"Alahai..jomlah...fuh.terliur aku..bukan selalu tau dapat pergi bazar..bulan ni je...macam-macam ada...makanan kegemaran kau pun ade Jenab ooiii... ape tu..ala..cit..cir..haa..ciscake tu..."
Tersembur-sembur air liur si Melah bercerita.Sampaikan Jenab terpaksa ambil payung untuk mengelak dari terkena simbahan hujan dari Melah.
"Alahai Melah..cover lah sikit lapar kau tu... bulan Ramadhan ni tau.." bebel Jenab.Padahal perutnya dah bunyik2x jugak.
"Jomla kita pergi sekarang,,nani habes macam mana..melepas nanti"

Maka..pergilah Jenab dan Melah ke bazar.Wah..benar kata Melah..bermacam makanan ada di jual.Ada yang free pulak tu.Kedai-kedai pula bertingkat. 'Ea..ada kepsi..' bisik hati Jenab.
Melah berhenti di satu gerai menjual roti.Bulau matanya melihat roti2x disitu.
Tiba-tiba..
"Jenab oii...tolong aku...tolong aku.." jerit Melah.Jenab berlari mendapatkan Melah.
"Kenapa kau ni??" tanya Jenab.
"Aku tak leh gerak ni..macam mana ni..." Jenab cube menarik Melah..Malang tak berbau..tiba-tiba Jenab pun tak boleh bergerak.Namun digagahinya juga sedaya upaya.Maka mengengsotla Jenab dan Melah ke tempat yang selamat.
"Aq lapar.."kata Melah.
"Makanlah roti ni..kan kau yang beli...makan sampai kenyang ye..."
Melah makan dengan rakusnya.Maklum waktu berbuka dah sampai.Dalam kesedapan tiba-tiba Melah rasa makanan yang sangat enak.Makin dimakan makin enak.Walaupun tak dapat bergerak kemana-mana Melah rasa gembira kerana dapat makan makanan sesedap itu.Tetapi Melah hairan kenapa Jenab tiba-tiba senyap.Melah tak nampak Jenab sebab Melah rabun malam.


Mak : Yu,dapat dua ekor semalam Yu..
Aku : mane??
Mak : dah buang dah..sekor takde kepala..kena makan gaknya ngan kawan dia...
Aku : errr...

Jenab dan Mlah adelah tikus yang terperangkap dalam jerangkap samar yang ayah aku buat...alah..bukan yg sangkar tu..ayah aku buat kertas lepastu letak gam apetah....huhuhu...

"cerite ni nonsense..sori..lame tak mengarang..."


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

Hye there... Thanks a lot sudi singgah sini... rerajinkan lah diri tinggalkan jejak... InsyaAllah, pergi melawat nanti...
"Ni personal blog aq. Aq tak bertanggungjawab atas segala komen yang diberikan. Segala entry aku adalah tujuan perkongsian semata. "