..Entry panjang yg tak berapa panjang..

Assalamualaikum..

hari ni tetiba rasa mau post entry berkaler...huhuhu....tetiba je kan...ntah apa-apa ntah....
Penat sangat hari ni...kepala pun pening and berat sangat2x.....tengahari tadi bertolak dari rumah ke rumah atok di Felda Air Tawar 5 Kota Tinggi Johor....sebelum sampai tu of course la singgah di mana-mana kan...in my family case...kami singgah di KipMart Kota Tinggi...nak beli sayur je padahal...sambil cuci2x mata tengok baju-baju yang bersidaian melambai-lambai meminta agar di beli...fuhhh...bulau mata...tapi target utama baju raya tahun ni kelabu...still tak jua ketemu....


sampai destinasi adalah dalam pukul 3.00 ptg...then pergi Semenchu..rumah  mak sedara aku..nak mintak tandatangan borang jaminan masuk penjara aku nanti....hahaha...macam tak biasa je duduk hostel...kui2x....mak sedara aku ingat aku ni adik aku yang kecik tu....haishh...nasib badan..dia cakap aku kurus sangat...dalam otak aku mula ligat bertanya..kuruskah aku..namun dalam hati berbunga-bunga...wahahaha...dia gak kata kulit muka aku dah hitam...errr...aku tak tahu nak cakap ape...aku admit je..kenyataan tu....lepas tu kami beli cendol..memang sedap kot cendol yg pak cik ni jual..dari kecik masa aku duduk Semenchu aku mmg suka gila cendol die..pasni leh ajar saya buat cendol gak ea pakcik...


kembali pula kami ke Air Tawar 5....aku pergi rumah nenek sedara aku...alah,belakang rumah atok aku je kot....lalu je semak belakang tu....haha....adelah 30 tapak kaki...sampai le...mase kecik2x lau malas dok atas lama2x..aku lari turun bawah g rumah atok aku...ahahaha...tujuan pergi adalah sama..iaitu jumpa bapak sedara aku tok mintak tandatangan borang jaminan jugak....hahaha...


dah habes urusan segala aku cabut lah turun bawah pergi rumah atok original aku.....wah..mak sedara yang aku panggil BUSU dah sampai...sekali lagi telinga aku mendengar ayat yang pernah aku dengar beberapa jamminitsaat yang lalu..."kau apesal dah hitam Yue?''....berdejavu aku sebentar....cissss....then...dia ckp aku halus....halus??? halus=kurus.....cisss lagi...cisss lagi dan lagi....dah tiba waktu berbuka..so kami berbuka mee laksa pinang...yg agak tawar..maklum pose...hahaha...
balik rumah aku memang lepak gila...datu aku siapkan segala borang2x yang diperlukan lagi...sampai berdenyut otak aku....


*doakan aku sihat sepanjang Ramadhan ni...=)


Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2