Followers

Proud To be One

Proud To be One

Tuesday, November 15, 2011

Sebat menyebat...untungkah????

Assalamualaikum w.b.t


jam menunjukkan pukul 3.30 petang ketika ayue mulai menaip...ahaksss....


emm..sedang ayue jenjalan kat muka buku sambil tengok game ape yang patut ayue main hari ni...ayue terbaca satu status dekat fb.. status itu menyatakan..



"hidop nie msty ada kebosanan. . .


huhuhu. . . .

tpy yng pnting dah dapat sebat owg. . .


puas2 . . ."



siapa yang tulis??? abaikan soalang tu...masalahnya sekarang boleh ke kita puas bila dah menyebat orang??? mungkin tiada rasa serba salah dalam diri insan ini..insan yang masih belum kenal erti dunia sebenar..cakap macam dah lama je hidup  
memang betul..ayue tak nafikan hidup mesti ada kebosanan...tapi berbaloi ke kalau bosan tu kita lepaskan dengan cara memukul orang lain??? tak ada cara lain ke?? sedangkan kita boleh buat benda lain..main bola ke..nyorok-nyorok ke...pondok-pondok ke...ahakksss...kan lagi best...hoho...


tapi..budak2 zaman sekarang kebanyakannya bersifat begini...pukul tanpa ada rasa serba salah..pukul tanpa ada rasa takot...pukul demi untuk memuaskan nafsu amarah..dan yang paling sadis pukul dengan sengaja...


fenomena ni acap kali kita tengok kat muka akhbar...dada tv...pukul kawan sampai mengakibatkan kematian...banyak dah yang berlaku??? persoalannya sekali lagi....berbaloikah semua ini?? segala pukul-memukul yang akhirnya membawa kepada kerosakan diri sendiri...
no answer for this question.....


wassalam...


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

Hye there... Thanks a lot sudi singgah sini... rerajinkan lah diri tinggalkan jejak... InsyaAllah, pergi melawat nanti...
"Ni personal blog aq. Aq tak bertanggungjawab atas segala komen yang diberikan. Segala entry aku adalah tujuan perkongsian semata. "