Katakan Tidak Kepada Boros

 Assalamualaikum...
hai semua..hehe...ayue dah mula menaip lagi...sekarang ayue berada di dalam makmal kompiter yang hening..hehe...takdelah...sedang menyiapkan kerja yang akan diserahkan kepada lecturer sebentar lagi...dah siap dah sebenarnya..cume edit kat mana yang patut sahaja...

Ayue dapat rasakan ayue punye fulus sekarang semakin laju je untuk menjadi sedikit...mengapa??mengapa ini berlaku..bukannya ayue tak bajet fulus ayue..tapi...haish...bila kuar sahaja...fulus itu seperti air...mengalir dengan deras..laju tanpa henti dalam kuantiti yang banyak..dalam erti kata lain..boros!!ohh...ingatlah..kita mampu mengubahnya..hehehe~


salah satu faktor pengaliran fulus secara deras adalah makanan..kerja nak makan je..bangun tidur makan...tengahari makan...dalam kuliah makan..nak tido pon sempat makan lagi..makan..makan...dan makan...tapi berat tak naik jugak..*psssst : saja konon nak cakap ayue kurus...hahaha~....


jadi..oleh kerana itu..ayue cuba mengurangkan kadar makanan ayue...iaitu hanya makan nasi sekali sehari...tapi itu nasi je..yang lain tu..tetap nak sumbat dalam mulut...kalau tak makan rasa tak best la..


tapi takpe...bulan depan dah puasa!! hoyeaahhh!!1 pastu hari raya...tapi harus diingat...hari kedua puasa adalah hari pertama peperiksaan pertengahan semester...ohhayyoo...manyak susah hati maa...haiiyyaa..


okeh...so..target minggu ini adalah..KATAKAN TIDAK KEPADA BOROS!!!...hehe

salam...


Comments

  1. ehem..puasa lps2 da ganti belum tu.. ;D slmt menyambut bakal ramadhan yg akn menjelma x lme lg.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

Insidious 2 vs Sadako 2

XPDCDaksies (PART 5)