Followers

Proud To be One

Proud To be One

Tuesday, June 28, 2011

habes masa

Assalamualaikum


ceteka ceteka...siapa ni??? ahaaa...semestinya ayue...kan3x..sapa lagi lah nak dok menconteng wall blog ayue ni kalau bukan ayue ye tak??? kuang3x...
okai...tadi kan..buat pertama kalinya dapat online dalam makmal komputer masa praktikal...lau tak sebelum ni punya lah payah..dok gode sana gode sini..tak dapat2x...tapi tadi hehe...sesuke saya lah...


tapi tadi tak dapat nak pecahkan telur untuk menaip coretan jiwa hati yang suka kerna masa mencemburui ayue yang cam comel ni...lalala~


haha...petang tadi dalam dewan kuliah..ayue tak da mud sangat2 nak dengar lecturer cakap...ape yang ayue buat???


ayue amik secebis kertas A4 dan kemudian mencari sebatang pensel mechanical ( yg besenya ayue panggil pensel tekan tubi...ooppss!! salah..pensel picit-picit ) dalam bekas pensel ayue yang memuarkan lebih 20 batang pensel dan pun..bercampur dengan stepler dan kalkulator...*lea bayangkan tak besar mana bekas pensel ayue??....dan kemudian mula melukis..hahha


dua jam duduk dalam DKB2 tu...ayue cume lukis2 je...haha...pastu dah siap ayue bagi kat kawan ayue,,,terbaik....




haha


k lah...ayue nak mandi...badan dah lekit..lap3x u all...mmuuaaahh
wassalam..

Saturday, June 18, 2011

rOomate yg gegiler

Assalamualaikum,,
hehehe...bestnyew pat unline...hehe...act. ni pinjam bband ketua blok ni....tujuan nak cari bahan utk tarian sesikit..tp biasalah...sambil menyelam minum air..ye tak?? kui3x..


hehe..dah dekat sebulan ayue masuk KMJ balik..tapi ayue tak cerita pun kan sal roomate ayue...
meh ayue perkenalkan sesatu without tunjukkan korang gamabar diorang yang cecomel sama macam ayue..*cube untuk menyatakan yang ayue comel...
p/s : sila abaikan ayat yang bertanda * itu.


okeh..dimulakan dengan zura..atau nama sebenarnya NOR IZURA...terkadang ayue suke mendengkinya dengan memanggilnya EXORA...haha...seorang yang selamba dan yang paling rapat dengan ayue dalam bilik..*nama kawan baik die kat KMJ ni pun Ayu juga..selalu lepak bilik kitorang...yg AYU tu lagi lah bengong kepala dia..hehehe


next adalah Te'ah atau nama sebenarnya Raden Fatihah Syuhadah...kacukan cina dan indonesia..ayah tirinya pula orang Yaman, Arab...putih melepak...kuat study...dan senang gabra dan stress...tapi terkadang blur jugak...haha..minat gila dengan YUNA dan HANA TAJIMA...tiap kali nampak org kai selendang cam Hana Tajima..dia mesti teruja gila..mulut dia pon lea tahan ni....pot pet jugak..* cam ayu nan zura


next, Ecah.....nama sebenarnya Nur Aisyah...asal dari Segamat...dekat je...haha...yang ni karakternya sangat berbeza dengan yang dua orang ni...senyap...dia lagi banyak diam..tapi diam dye tak bermakna yang dia ni skema...dia cuma tak banyak cakap je..kurus kering je budak nya..namun..atas usaha ayue dan zura..kami sedang memberi nya makan yang banyak..hahahahaha..supaya dia boleh buncit seperti kami...cang!!!


 dan yang terakhir...seorang insan comel dan kecil...iaitu Ayue...eah..cop!!! itu saya lah..hahaha....kui3x...xnak lah cerita sal budak perasan comel tuh...cam ngengada pula...apa pun doakan ayue kuat belajar dan kuat semangat ye di KMJ...FIGHT-oooo.....OHHH!!!!





Wassalam..













kesedihanmu..kesedihanku...sifatmu...sifatku...

Ku tahu kau sedih...
Ku tahu kau kecewa..
tapi apa kan daya...
telah ditakdirkan kita akan berpisah...


bukan ku tak sayang..bukan ku tak cinta...
tapi...
sudah suratan untuk kita...
bukan jodoh kita untuk bersama selamanya...


hurmm...
ku sangat merinduimu...
kurindu ingin memegangmu...
ku rindu ingin mengucupmu...
ku rindu saat2 kita bahagia bersama..


namun itu hanyalah memori belaka..
perpisahan yang terjadi itu sangat memberi kesan yang mendalam pada diri ini..
mengapa...
mengapa??
mengapa kau pecah wahai gelas kesayanganku????
uwwwaaa!!!!!!






p/s : merepek memalam kadang2 best jugak eak...hehehehe

It's Hard!!!

Assalamualaikum...


hai semua orang yang ayue sayang dan ayue rindui...urmm...ayue dah mula merasakan ketensionan sekarang...urmm...kerja,assigment sangta melambak-lambak..ditambah dengan ayue jadi biro kebudayaan dan sekarang ayue in charge untuk mini kakom blok dalm kebudayaan dimana dengan erti kata lain ayue harus mengajar, memilih dan melatih mereka yang berminat untuk blok dan kemudian mereka-mereka yang mempunyai bakat akan diserapkan untuk KAKOM sebenar...namun apa yang merunsingkan ayue dan memeningkan malah menambahkan rasa risau ayue adalah mereka yang nak masuk lebih hebat dari ayue...ayue sendiri dah lama meninggalkan alam tarian..macam mana ayue nak latih mereka ni??? ayue tak ada keyakinan diri dan ayue sangat takut mereka tidak akan mempercayai ayue apatah lagi lecturer2 semua..hurmm....


ayue tak tahu nak buat apa...dah la baru tahu hari ni...esok dah nak audition diorang semua...hurmm..satu ape pun ayue tak tahu sekarang ni...
macam mana ni??? urmmm....


ditulis oleh : ayue yang sedang sedih dan runsing dan risau dan tidak berapa betul...


Friday, June 3, 2011

dua minggu di KMJ sebagai PST student

Assalamualaikum..


hai3x.....hai semua....hehe...akhirnya...ayue buka juga...
sekarang ni ayue berada di rumah atok...sebab cazen ayue nak nikah ahad ni...alhamdulillah....hehe...tapi malangnya assigment dah banyak...


dua minggu kembali berada di kmj sangat memenatkan..ternyata being a PST student is stressfull...but..ayue tetap harus menghadapi dugaan ni demi masa depan yang cemerlang...


minggu pertama..sudah semestinya sesuatu yang menyeronokkan...biasalah lau minggu pengurusan pelajar...wajib ada minggu orientasi...betulkah ejaan itu??? kalau salah sila tunjuk ajar ye...memang minggu yang sangat meletihkan..bekejar kesana-kesini...aktiviti ini dan itu...dan kemuncak nya ayue masuk tarian..tarian apa?? tarian india..hehehe....sangat best sebab ayue dah lama tak menari...huhui~


malam penutupan minggu pengurusan palajar sangat lah best..sebab kami buat teater PGL....yelah...kmj kan dekat dengan gunung ledang yang mashur itu...dengan tarian india,zapin,cina dan kotemporari...malah adanya silat..yang menunjukkan pahlawan Tun Mamat bersama rakan2 nya...PGL snedir yang dilakonkan oleh seorang palajar yang cantik molek bernama zhi...tarian inang...lakonan bunian...memang gempak habis..dengan lighting lagi..huhui~


minggu kedua dah mula belajar...memang boleh bawak..tapi penat sikit sebab kelas habis pukul 5...hai...nak buat macam mana...dah nasib...tahun ni ayue modul3 praktikum 1...jurusan biologi,kimia dan sain komputer..itu saja lah...


okeh..ayue dah penat...nanti ayue cerita lagi..


salam sayang dari ayue untuk semua...







Terima Kasih Daun Keladi

Hye there... Thanks a lot sudi singgah sini... rerajinkan lah diri tinggalkan jejak... InsyaAllah, pergi melawat nanti...
"Ni personal blog aq. Aq tak bertanggungjawab atas segala komen yang diberikan. Segala entry aku adalah tujuan perkongsian semata. "