HATI PILU+SAYU tinggalkan gelaran "BUDAK PDT"

Assalamualaikum..jam menunjukkan pukul 11:07 PM... ni..entry last ayue utk hari ni...apsal emo ni??


memang tengah emo..yelah..tadi tengok2 gambar2 dengan kawan2..gambar praktikum..gambar kawan2 sekolej...gambar mentor...semua lah yang berkaitan dan sewaktu dengannya...


bukan apa..cuma sedih...dah tinggalkan gelaran "Budak PDT "...yelah...Program Dua Tahun...yang diipandang remeh oleh segelintir pelajar2 PST atau nama saintifiknya PROGRAM SATU TAHUN... macam-macam yang kami tempuh..kami harungi sepanjang bergelar pelajar PDT...lecturer PDT pun banyak berkorban utk kami semua..terima kasih ayue ucapkan..


yelah..sebagai PDT..kami lewat sebulan masuk ke kolej...sebagai PDT..kami mempunyai kekurangan yang sedikit memberi perbezaan antara kami dan PST...namun itu bukan persoalannya disini...kami manusia biasa yang punya hati dan perasaan...


bila diburuk-burukkan..kami rasa marah..bila dipandang rendah oleh mereka..kami rasa terhina...sedangkan kita sebaya...bila dengar..
"alah..PDT..suka buat hal"
"alah PDT je...bukan ape pun.."
bila masuk pertandingan...lagi lah...dipandang rendah bagaikan kami tidak mempunyai apa-apa kelebihan...dipandang serong dan sebagainya...


namun..Alhamdulillah...ayue dan kawan2 dah dapat buktikan..PDT tidaklah suburuk yang disangka...bukanlah sebodoh yang difikirkan...ramai antara kami yang mendapat pointer 3 ke atas utk final exam..malah ramai juga yang berjaya peroleh 4flet..
kami dah buktikan kepada semua yang kami juga boleh mendapat pointer cantik seperti PST..


harapan ayue..bila semua XPDT ..gelaran kami bila masuk PST pada 23 MEI ini..kita tidak akan berperangai seperti mereka...harapan ayue agar kita semua dapat membantu adik2 PDT nanti...mengapa?? sebab kita dah rasa keperitan dipinggirkan...


selamat beramal kawan2..






wasslam..


Psstt : entry ni tak da kena mengena nan shape2...saje nak lepaskan emoo ayue ni...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2