Followers

tulis2???

dah bape hari kat umah ni baru aku rasa nak menulis....tak tahu nak perah otak tulis apa sebenarnya..yelah..sejak habes sekolah aku dah jarang perah otak nak menulis karangan2 ni...yg aku tahu tulis formula..tulis fakta...matematik..tu je lah....sedangkan aku antara budak2 yg sgt suke menulis saat kecil2 dulu..pantang nampk buku kosong...kompem aku nak conteng...mcm2 cerita aku wat...haha...kelakar...kadang lau kekemas pastu jumpa buku2 tuh..bila baca balik..aku ketawa sendiri...cam tak percaya itu aku yg tulis...tapi sekarang ni...huh,,nak tulis satu ayat pon susah...beselah..dah lama tak praktis...
dulu mak pernah cakap kat aku..
"yu, ko dah tulis2 tu cube ko hantar..mana tahu lea dapat duit ke..apa ke..."
reaksi aku??
"xnak ah...lagipon ntah mana dah buku2 tuh kena campak..."
kat dalam lappy ni pon ader beberapa cerita rekaan aku..tapi tersadai begitu saja...dah lama aku tak sentuh...jalan cerita pon aku dah lupa..hahaha...ntah apa yg aku fikir gaknyew masa tuh...
dulu time aku bosan mmg tu keje aku..p sekang ni..bosan je aku tido...tu yg kekadang rasa badan ni dah meletop-letop dah...padahal sama je..bile aku timbang hari tuh...xde perubahan walaupon dah banyak nasik sumbat kat mulut aq ni...43kg..gitu je...bgus jugak tak nek..tp ttp rase gemok...asal eak???
haha..sambung balik...


dulu cecita aku nak jadi polis...masa kecik lah..pastu bila dah beso sikit baru sedor tak cukup tinggi..tukar nak jadi cikgu...tp lelama aku tahu aku tak minat...(mohon maktab pon mak aku yg paksa...hehe~)...lelama aku rasa nak jadi novelis..sebab masa tuh aku aktif sangt menulis...lau peksa karangan tuh...berjela-jela ayat aku...cikgu pon pening nak baca aku rasa....tapi sekarang dah beso sikit..rasanya juz nak jadikan novelis sebagai sampingan kot...cita2 yg utama??? aku pon tak tahu aku nak jadi apa...aduyai...aku bukan xnak g kaunseling..tp...haha...mals aku banyak lah pulak..
haha...tp aku mmg suke menulis dari dulu...cume tulah..tak praktis...terbiar je gitu...otak ni dah lama x berfungsi tok wat karangan panjang2...
kene setting balik supaya tak berkarat..betul tak????
okehlah...aku nak tgok nota2 yg dah jadi pekasam dalm bilik uh..konopn bawak balik dari ostel punyewlah banyak...sepatah haram pon aku tak baca..jahatnye aku..peksa nak dekat ni gemokk oi...k...cau...sambil uh nak praktis tulis2 lagi....wee~




Comments

  1. memang la berjele2 karangan 2 cz budaknye pon mmg jnis yg pot pet pot pet jek..hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha....shh...diam2..jgn cakap..t kantoi lah...wee~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts