Black and white vs green

argh....
kenapa ni??kenapa semua hijau ni????

hehe..mesti inilah kata-kata korang semua saat melihat wajah baru blog aku yang tak cantik ni....
hijau??
kenapa mesti hijau???
sedangkan aku adalah antara peminat setia warna hitam dan putih???

hurmm...aku sendiri pun tak tahu lah....roomate aku (ida@makcik) suka and fanatik sangat dengan warna hijau...aku tak kata aku terpengaruh dengan warna kesukaan dia ni...tapi entah kenapa..secara tiba-tiba aku dapat rasa apa yang ida kata selama ni betul..hijau membawa ketenagan..hijau ni buat kita rasa tenang,damai,aman....I fell fresh when I saw green things...like the trees..leaf..and so on....

hijau3x!
kenapa tidak biru???sedangkan biru juga warna ketenangan??biru....biru..aku tak nafikan ia juga boleh membuat kita rasa tenang...kerana warnanya yang lembut....entahlah..aku rasa hijau lebih membawa me=aksud damai dan tenang berbanding biru...cuba korang masuk ke dalam hutan...mesti rasa segar kan...warna kehijauan..flora dan fauna yang pelbagai..bunyi2 unggas..serangga...rasa damai sangat...


oleh kerana itu aku buat keputusan untuk merubah wajah page aku..dan mengambil subjek pohon buluh sebagai wallpaper...buluh??? tumbuhan yang kuat...dan banyak kegunaannya...hurm..

hitam dan putih...black and white...just love it..once i like red..and until now red is one of my favourite colour..tapi ia tak boleh kalahkan warna hitam dan putih dalam hidup aku...hitam..warna yang membawa banyak erti..contohnya..hitam itu sesuatu yang sofistikated,dramatik..warna yang abstrak....malah ada juga segelintir mendifinisikan warna hitam sebagai warna kejahatan..terpulang kepada induvidu untuk mentafsirkannya....namun bagi aku..black suit me well...

putih pula kata orang lawan bg hitam...putih melambangkan kesucian..kejujuran..kebersihan....

pada aku hitam dan putih memang sesuai bersama...dua warna ini boleh digandingkan dengan warna2 yang lain...dan ia takkan nampak pelik....
 
namun konklusinya disini...anda yang menetukan warna kegemaran anda...anda juga adalah insan yang menentukan makna dan tafsiran untuk warna2 tersebut..setiap insan mempunyai pandangan dan pendapat yang berbeza....maka..terserah kepada anda untuk membuat pilihan dan perbandingan....

bagi aku..semua warna itu cantik dan ada maknanya yang tersendiri...hitam dan putih menjadi warna pilihan tetap aku..anda pula????
colours can changes our life!!..colours can make us happy..colours can change our feeling...so..what are your colours????..
Wassalam....



Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2