RAYA...

Selamat Hari Raya..kepada saudara serta saudaro..setahun hanya sekali mereyakan hari yang mulia ini....
hee~~
aq suke sgt dgn hari raya nik...knp??sebab inilah masa nak dptkan baju kurung baru secara berpukal...wakakaka,,,,,xdelah....juz kidding...tp lau boleh mmg nak bnyk...tp kite kene berjimat..kan???
Bila cakap pasal hari raya nik..bnyak sgt kenangannyew...bila aq dok tgok sepupu2 aq yg kechik2..aq teringt lak masa aku kechik2 dulu...
haha..hari terakhir pose atau hari kedua pose..semangat dok kat depan tv ( salunye TV3 ) nak tgok pengumuman Raya...aq,adeq2 aq n sepupu2 yg hampir sebaya dgn aku ( padahal aq pling tue ) kat tangan masing2 sedia dag mercun ngan bunga api..yg kecik2 cume mercun pop2 tuh je..xlea lain..hee~~..
bila kuar je muka atok yg kai songkok siap samping yg dok kat sofa je kat tv tuh sume diam...tunggu dye cakap...
bila terdengar je kata2
"TARIKH HARI RAYA AIDILFITRI JATUH PADA HARI ......"
sume dok menjerit,lompat2 cam katak..cam org ta betul sambil kata yeaa!!esok raya..esok raya...pastu berkejar ke luar....bukn wat pe pon..men bunga api..depan umah atok aku tuh mmg dah ramai bebudak bujang men mercun..angkat kaki juin sekali lah...masa tuh la..skunk dah beso tgok dari jauh je..nak dtg dekat segan...tp kekadang aku wat budoh je..juin gak..hak3x!
bile dah lapar dok menyibuk pergi warung umah atok aq..time org dok sibuk sediakan juadah tok raya..time tulah kitowunk sibuk na mkn...kena marah bertempiaran lari....
okey lah...ayah aq dah marah tuh...hee~~ dye soh mandi...tata~~~

Comments

Popular posts from this blog

KEBAIKAN DAN MANFAAT RANGKAIAN PRODUK NADEAR FACECARE

XPDCDaksies (PART 5)

Insidious 2 vs Sadako 2